piątek, 12 sierpnia 2011

Twórz domeny z sensem

Dlaczego warto mieć domenę z sensem? To proste:
1. O wiele łatwiej ją zapamiętać
2. Taka domena zawsze coś mówi

Co to znaczy "domena z sensem"? To domena, która zawiera słowo / słowa ze słownika (języka polskiego lub obcojęzyczne) ułożone w sensowny zwrot / pojedyncze słowo. Tak generalnie można powiedzieć.

Przykłady? Proszę bardzo:

1. www.WirtualnaPolska.pl - oczywiście przeszli na wp.pl (jest przekierowanie na krótszą domenę). Ta domena mówi, czego dotyczy serwis (ta dłuższa oczywiście!). Co prawda nie dosłownie, ale od razu wiadomo, że chodzi o coś związanego z netem i że prawdopodobnie jest to działalność prowadzona na skalę ogólnopolską.

2. TajemniceEbiznesu.pl - moja domena sprzedażowa. Ma jedną wadę: podwójne "e". Jednak jej zalety, moim zdaniem, przeważają zdecydowanie wady: ta domena po prostu mówi bardzo wiele na temat tego, co się pod nią kryje (SzkolenieTajemniceEbiznesu.pl było by oczywiście przesadą ;-) Poza tym, ma 2 doskonałe słowa: tajemnice i ebiznes. Te słowa same w sobie sprzedają. Inne zalety tej domeny: łatwa do podyktowania i zapamiętania.

3. www.CzasDzieci.pl - ostatnio gram z córcią w różne gierki na tym serwisie ;-) Nie polecam, bo pożera to czas, hehe. Pamiętaj, że taka domena - choć ma sens - jest bardzo banalna i trochę nijaka; mało kto po tygodniu będzie pamiętał, czy chodziło o www.czasdzieci.pl, www.czasdziecka.pl czy może www.czasdladzieci.pl.

Pamiętaj jednak, że takie domeny nie nadają się na markę! Jeśli chcesz zbudować rozpoznawalną markę w Sieci (i poza Siecią - w realu), postaw na unikalną nazwę (nie słowa pospolite, typu www.wygodnebuty.pl).

Do czego najlepiej nadają się domeny 2, a nawet 3 wyrazowe z sensem? Na strony sprzedażowe (lub strony typu squeeze page budujące bazę mailową).

Domeny z sensem, 2 lub 3 członowe można rozdzielić myślnikiem, ale o tym będzie jeszcze mowa (tip#9).

Zatem tytuł tej lekcji ("Twórz domeny z sensem") powinien być odpowiednio rozumiany: twórz takie domeny, jeśli... jest sens ;-) (dla brandingu i budowania marki tego sensu raczej nie ma).


http://zdrowejagody.pl

Brak komentarzy: