Zabierając się za robienie biznesu musisz wiedzieć, z kim go będziesz robić. Dlatego nie ma innej drogi jak przyjrzeć się swoim dotychczasowym znajomym, kontrahentom, klientom, współpracownikom i sprawdzić czy będą się nadawać do Twojego biznesu. W wielu miejscach podejmuje się temat robienia listy kontaktów, słuszności tego zadania oraz ilości kontaktów. Ja uważam, że w tym wszystkim najważniejsze jest to by ją zrobić, a następnie dobrze wyselekcjonować.
Jest taka stara szkoła stosowana przez wielu liderów, menadżerów nie tylko z branży MLM, która mówi o tym, że jak zaczynasz pracę to pierwsze, co robisz to idziesz do sklepu i kupujesz największy, najdroższy i najładniejszy notes, jaki znajdziesz.
Dlaczego taki – żeby Ci było szkoda go nie wykorzystać!
Wracasz do domu siadasz i spisujesz wszystkich znajomych, jacy Ci przyjdą do głowy, nie ważne czy masz z nimi kontakt czy nie.
Natomiast ja chcę pokazać ci dzisiaj, że Ty tak naprawdę to już masz gotową listę tylko musisz się nauczyć z niej korzystać!
Weź do ręki swoją komórkę – ile masz kontaktów: 100, 200 ...?
Teraz wejdź w pierwszy kontakt i przepisz go na kartkę. U mnie jest to Adam, kolega z pracy w hurtowni spożywczej. Teraz przypomnij sobie inne osoby z tego miejsca pracy, których być może nie masz zapisanych w telefonie. Wypisujesz teraz osoby, które kojarzysz z Adamem: razem z nami pracował Darek kierowca, Mariusz kierowca, Ewka kierowniczka magazynu, Leszek operator wózka.... Nie mam do tych ludzi kontaktu, więc może się przejdę odwiedzić w pracy swoich strych znajomych. Idę i zbieram te kontakty.
W ten sposób wypisujesz wszystkich ludzi z kontaktów w telefonie.
Dalej wejdź na swoją pocztę mail - ile masz znajomych w książce adresowej, popatrz na te nazwiska i znowu metodą skojarzeń przypomnij sobie osoby, do których nie masz maila, ale pamiętasz, że razem coś robiliście.
Dalej otwórz swój komunikator - ile masz tam znajomych?
Dalej wejdź na jeden z portali społecznościowych – www.nk.pl, www.facebook.pl czy www.goldenline.pl
I co teraz z tym wszystkim zrobić?
Stwórz sobie miejsce, czy to w notesie, kalendarzu czy tak jak ja w excelu, gdzie będziesz odnotowywać nazwisko osoby, której złożyłeś propozycje biznesową, datę tej propozycji i rezultat. Ta lista ma Ci pomóc po prostu porządkować to, co masz i unikać dublowania kontaktu. Przecież zależy nam na ilości osób, z którymi porozmawiamy a nie na zapełnieniu pustych pól.
Kiedy masz już wpisane pierwsze 100 nazwisk, przejdź do ważniejszej rzeczy czyli do uzupełnienia listy o brakujące kontakty oraz do selekcji.
Pamiętaj, że nie każdy się nadaje do tego biznesu, nie każdy będzie chcieć z Tobą pracować lub nie z każdym Ty powinieneś chcieć pracować. Dlatego proponuję następującą metodę selekcji znajomych (jeżeli robisz listę na papierze to do tej czynności warto zrobić druga osobną kartkę, jeżeli robisz ją w excelu to od razu możesz zrobić sobie jedną tabelkę będącą połączeniem tych dwóch)
W kolumnie „Imię i nazwisko” wpisujemy naszych znajomych, a później zaznaczamy krzyżykiem w kolumnach A-I, czy dana cecha pasuje do naszego znajomego, na końcu sumujemy ilość krzyżyków.
W pierwszej kolejności powinniśmy umówić się z osobami, u których suma krzyżyków jest największa.
Cechy charakteru znajomych:
1. Są osobami przedsiębiorczymi lub prowadzą własną działalność
2. Mają w sobie dużo entuzjazmu, są optymistami
3. Chcą się rozwijać
4. Mają wielu znajomych i przyjaciół
5. Chcą zarabiać pieniądze lub sobie dorobić
6. Są chętni poświęcić czas czemuś nowemu i interesującemu
7. Są nie usatysfakcjonowani swoją sytuacją życiową
8. Chcą osiągnąć sukces
9. Ufają nam
http://ebiznes.zdrowejagody.pl
http://zdrowejagody.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz